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Azura

Bienvenue sur Azura !
Vous reconnaîtrez surement les chemins de cette map puisqu’il s’agit d’une modification de la map Holmåkra 22. Sur cette modification vous y retrouverez plein de nouveautés.
Plusieurs parties ont été complètement refaites, vous allez pouvoir « couper » votre bois et décider de le vendre ou de l’emmener à la nouvelle scierie afin de créer des palettes pour 2 chantiers de cabanes constructibles.

Sur cette map vous disposez de plusieurs chantiers TP:

· Pose de tuyaux, 2 cabanes constructibles, créations d’accès pour les terrains de cross, l’accessibilité aux chantiers des cabanes et plein d’autres chantiers, du débarrât de terre jusqu’au concassage de roche à la carrière !

Découvrez plein d’endroits cachés comme nos souterrains, nos boules lumineuses uniquement la nuit.
Amusez-vous sur cette carte vous avez plein d’endroits pour vous amuser, que ce soit de la balade à moto, s’assoir au bord d’un feu, sauter à la tyrolienne, faire une descente en harnais de sécurité et bien d’autres…

Jeux
Farming Simulator 22
Fabricant
Catégorie
Auteurs originels
Auteurs modification
Taille
436 MB
Version
1.0.0.0
Sortie le
23.04.2023
Plateforme
PC/MAC

Afin de profiter de toutes les fonctionnalités de la map le dlc Platinium est fortement conseillé !!
Acheter le dlc Platinium ici: https://www.farming-simulator.com/dlc-detail.php
Sur cette carte vous disposez de plusieurs version:

  • La version « débutant » vous affichera pleins d’endroits comme des « chantiers, attractions (tyrolienne), cabane abandonnée) etc attention ! Tout les chantiers, et endroits à explorer ne sont pas « dévoilé » comme les souterrains par exemple..
  • La version « Pro » ne vous affichera rien sur le pda a part les fonctionnalités de base du jeu comme la scierie, le store ou les silos. A vous de faire travailler votre mémoire et découvrir par vous même cette carte sans être spoil.

Par défaut quelque soit la map ou le mod de démarrage vous disposerez de plusieurs véhicules pour bien démarrer la partie:

  • Valtra T195
  • Krampe Halfpipe HP20
  • Kesla 144ND
  • Strautmann Zelon CFS 2501
  • Agco 650
  • Kuhn GMD 3123 F et GMD 8730-FF
  • Volvo F16 (dlc obligatoire)
  • Schwarzmuller Semi-remorque à bois (dlc obligatoire)
  • K300R Gen2 (dlc obligatoire)
  • John Deere 180G (mods requis)
  • 1 Godet de Terrassement
  • 1 Godet de Curage
  • 1 Brh
Voici un aperçu de la map en vidéo.
Diaporama TMP

52 réponses à “Azura”

  1. Avatar de Steph
    Steph

    Awesome work guys. The most BEAUTIFUL logging map around. I was quite impressed by it.

    Here is my constructive criticism:

    1. It would be awesome to be able to do something with the Dry Boards, but I think you are aware of the issue already.

    2. But mostly, in the « Landscaping » menu, could you please add the grass and bushes that you guys are using within the map. It is quite tough to get convincing terrain if the grass and bush available in the menu are different than the one in the game. For example, the « Grass » in the landscaping menu is bright green, while yours is way darker.

    3. Same goes for the painting section of the landscaping menu. Add the textures that that you guys are using. Could you also add darker asphalt in that menu?

    4. I am not sure if its the case everywhere, but I saw that you cannot destroy the rocks and large tree stump. That would be nice if we could destroy these with the Hydraulic Breaker (SFB 750). Or if not possible, being able to delete these. They are commonly in the way when we are trying to modify the terrain.

    5. All the branches that clutter the ground are beautiful but they are extremely hard to get rid off. I found a trick to remove these, I paint with the flowers within the lanscaping menu. The flowers does not work, but they delete the branches. But if you could think of something more efficient to delete these branches, it would be awesome.

    Great great work. Cannot wait for the next release!

    1. Avatar de TMP

      Hello, thank you for you for your huge, very detailed comment, to answer your questions i will take the numbers again :

      1 – We left these palettes that were already existing in the map just out of respect to the original creator. We redid more than 50% of the map and we added new pallets for our buildable wooden cabin. What would be your idea of usefulness for these palettes?
      2 – Yes darker grass and bushes could be added in the « Landscaping » menu.
      3 – The textures applied to the ground are the textures of the map all mixed together, it takes hours of work to achieve the result in question, so adding them in the menu would be almost impossible since it would be necessary to paint and mixing them all with the brush .
      4 – In which field or at what level are these famous non-destructible stones and stumps located ?
      5 – Take a bucket from our « John Deere 180G » available « here » and you can create paths and pull all « objets » off the ground.

      Thank you

      1. Avatar de Steph
        Steph

        1- I am not sure we are talking about the same thing. In the north east corner of the map, there is a production shop named « Drying Station » that take for input « Planks » and you can output « Dry Board 1 », « Dry Board 2 » and « Dry Board 3 ». This is interesting since it add to the whole logging game. You can go from Wood->Planks->Dry Boards 1. But turns out that when you produce these, you cannot sell these anywhere (unless I miss something).

        2- Thanks! That would be AWESOME. The forest are prestigious, but quite hard to modify since they were missing.

        3- Make sense I understand.

        4- I just check it out again. As a test base, right when you exit the store, at field 25/28 there are big rock along the road. They cannot be destroyed (even if I buy the road field and the 25/28 field.) I was trying to make the road larger in a project of mine to accommodate large vans and autodrive. But I struggled in many areas since these rock cannot be broken or deleted.

        5- I will try it out. To make it intuitive, I would recommend to let all the forestry mulchers (in the store forestry section) get rid of these. They are already destroying tree stump and brushes. It would make sense that they would clean these branches as well.

      2. Avatar de Steph
        Steph

        I re-read your point 1. I think I get it now. My recommendation would be that if you can produce Dry Boards 1, Dry Boards 2 and Dry Boards 3, you should accept these at one of your selling point (I would recommend at the southern sawmill, which would require the player to move them around to benefit for it).

  2. Avatar de
    Anonyme

    Здравствуйте!подскажите пожалуйста по чему у меня на карте текстура не земли ,а пшеницы,такая текстура на тех участках на которых надо ее убирать ,по чему так ???

    1. Avatar de TMP

      Bonjour, le fruitTP sur Azura rentre en conflit avec certains mods, comme « MudSystem ».

  3. Avatar de Patrik Plichta
    Patrik Plichta

    Hello, I have a problem with the map every time I turn it on, instead of clay, for example, when laying pipes, I have silage. I don’t know what to do with it

    1. Avatar de TMP

      Comme précisé à plusieurs reprises, vérifier à désactiver le mod « MudSystem » avant le démarrage de la carte.

  4. Avatar de Stefan Tichelaar
    Stefan Tichelaar

    Hello, thanks for this awesome map! but i have some issues, with all my mods installed, the dirt or sand shows up with an straw texture. when i remove all my mods and only the map, there is no sand or dirt at all to dig out, can anyone help me with this?

    1. Avatar de TMP

      Le mod « MudSystem » rentre en conflit avec la map. Désactivé le lorsque vous jouer dans la map. Nous ferons peut être une mise à jour afin de rectifier ce problème !

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